Kameraman Lawrence Sher promluvil o výjimečném natáčení Jokera

Jak si poradit s náhlými improvizacemi Joaquina Phoenixe i jak nasnímat New York natolik rafinovaně, aby se z něho stalo zdrcující a sebe-pohlcující Gotham City 70. let 20. století. Ale také o mimořádném kamerovém testu, který se časem stal stejně ikonickým jako film sám. Vítejte ve světě kameramana Lawrence Shera, který ve spolupráci s režisérem Toddem Phillipsem natočil jeden z nejintenzivnějších filmů posledních let. 

Lawrence Sher v jednadvacetiminutovém videohovoru pro American Cinematographer hovoří o založení rozsáhlé online knihovny pro filmové záběry s názvem Shotdeck (výtečná věc, pokud se sami chystáte natáčet a hledáte ideální inspirace), o přirozené cestě od komediálního žánru vstříc „příběhu extrémů“ i o konkrétních filmech, které vizuálně ovlivnily výslednou podobu radikálního Jokera (zatímco Todd Phillips velmi často zmiňuje Formanův Přelet nad kukaččím hnízdem či Scorseseho Taxi Drivera, Sher z pozice kamery zdůrazňuje ještě Kubrickova Dr. Strangelove či Lanthimosovo Zabití posvátného jelena). 

Výtečné vyprávění věčném hledání „ideálních obrazů“, vřele doporučuji: